Nové Automatizované reporty pro většinu modulů. Umožňují automatické odesílání e-mailem nebo ukládání do souboru podle rozvrhu
Verze 3.2.1 přináší Automatizované reporty, díky kterým si reporty rychle vytvoříte v modulu, ve kterém se právě nacházíte. Stačí nastavit filtr a následně v hamburger menu vybrat možnost Založit nový report.
Kromě obsahu reportu je možné konfigurovat rozvrh generování a automatické odesílání e-mailem nebo ukládání na FTP server. Příjemcem reportu mohou být uživatelé registrovaní v CDESK a také externí adresy.
Předpisy všech reportů naleznete v Reporty -> Seznam reportů, odkud si reporty můžete stahovat i manuálně přímo do počítače. Reporty mohou být ve formátech: CSV, XLS, XSLX, DOCX, PDF a HTML. Výběr formátů je podle toho, jaké jsou zapracovány jednotlivých modulech.
Pro konfigurační položky byla přidána nová funkcionalita Připomínkovač, která připomíná termíny jako například vypršení platnosti podpory, certifikátu, blížící se termín revize…
Ve verzi 3.2.1 přichází pro Konfigurační databázi novou funkci Připomínkovač. Jak napovídá samotný název, tato funkcionalita slouží k připomínkování důležitých termínů spojených s konfiguračními položkami.
Datový připomínkovač lze nastavit v rámci libovolného Uživatelem definovaného pole, které je přidáno na Typ konfigurační položky. Toto pole se následně bude zobrazovat na každé konfigurační položce zařazené pod daný Typ.
Při konfiguraci připomínkovače se nastavuje, kolik dní před termínem a po termínu se může automaticky vygenerovat požadavek a jakou barvou bude v daný čas položka podbarvena v seznamu položek.
Pro lepší přehlednost byl v menu pod Konfigurační databází přidán nový Seznam připomínek, kde se zobrazují všechny položky s nastaveným termínem, podle kterého se generují připomínky.
V modulu Úkoly přibyl jednoduchý filtr
Jednoduchý filtr se dosud nacházel pouze v seznamu požadavků. S posledním updatem byl doplněn i do seznamu úkolů.
V jednoduchém filtru se nacházejí pouze nejčastěji používané podmínky a zároveň nabízí snazší ovládání. Ve srovnání s pokročilým filtrem je tak práce s jednoduchým filtrem rychlejší. Avšak pokročilý filtr obsahuje všechny podmínky a umožňuje konfiguraci podmínek, které v jednoduchém filtru nelze nastavit.
Více o používání jednoduchého filtru se dočtete v samostatném manuálu.
Požadavky
Z diskusního příspěvku lze uložit záznam do Ext-mail
Po odeslání diskuse je nyní možné příspěvek uložit jako Ext-mail. V hamburger menu, které se zobrazuje na daném diskusním příspěvku je třeba vybrat možnost Vytvořit ext-mail. Následně se otevře modální okno pro vytvoření nového ext-mailu, přičemž obsah diskuse se automaticky vloží jako popis zprávy.
Při psaní Ext-mailů se již vytvářejí koncepty
Až dosud nebylo možné vytvářet koncepty z rozepsaného příspěvku v Ext-mailu. Pokud příspěvek nebyl odeslán, tak nebyl nikde uložen. Tato funkcionalita doplněna ve verzi 3.2.1. V konceptu se ukládá příjemce, kopie, přidané přílohy, označené připojené atributy a přílohy z požadavku, vybraná šablona a také podpis.
Ve widgetu Moje požadavky v části Jsem zadavatelem mezi Neukončenými požadavky se přidaly požadavky ve stavu Ukončeno, pokud je zapnut stav Akceptované ukončení
Widget Mé požadavky na řešení v číslech obsahuje tři části: Řešitelem jsem já, Moje řešitelské skupiny a Jsem zadavatelem. S updatem 3.2.1 byla provedena změna pro zobrazení počtu v části Jsem zadavatelem, kde se zobrazuje celkový počet neukončených požadavků.
Pokud se na prostředí používá stav Akceptované ukončení, tak mezi neukončené požadavky se započtou i požadavky ve stavu Ukončeno. Avšak pokud se na prostředí nepoužívá stav Akceptované ukončení, tak jako finální stav uzavření požadavku se pokládá stav Ukončeno. Proto pokud jsou požadavky v tomto stavu, tak se nebudou zobrazovat mezi Neukončenými požadavky.
Na šabloně požadavků přibyla nová sekce pro vlastní nastavení viditelnosti a povinnosti termínů
Nastavení, které termíny budou na požadavku evidovány a jejich povinnost se dosud nastavovala pouze globálně pro všechny požadavky v Globální nastavení -> Požadavky -> Základní nastavení. S verzí 3.2.1 přibyla možnost konfigurace termínů zvlášť pro každou šablonu požadavků. Pokud je termín zapnut v globálních nastaveních, na šabloně lze nastavit jeho viditelnost a povinnost nezávisle na globálních nastaveních. Všechna tato nastavení se na šabloně konfigurují v sekci Termíny požadavku.
Zobrazení seznamu provozů v detailu požadavku bylo optimalizováno i na menší rozlišení
V předchozích verzích se okno pro výběr provozů v detailu požadavku nezobrazovalo celé, pokud bylo nastaveno nižší rozlišení. Proto s verzí 3.2.1 přišla optimalizace, aby výběr provozů byl bezproblémový i při nižších rozlišeních.
Plnění
Do pdf exportu seznamu plnění lze zahrnout i žádosti o volno zobrazené v seznamu plnění
Předchozí update přinesl funkci, aby se v seznamu plnění zobrazovaly i žádosti o volno. Nyní bylo dopracováno, aby se záznamy z žádostí o volno zahrnuly i do pdf exportu seznamu plnění.
Projekty a Projektové zakázky
V Ganttově diagramu byla ukotvena horní lišta. Při scrolování se stále zobrazuje nahoře
Nahoře Ganttova diagramu se zobrazuje lišta obsahující ovládací prvky. Tato lišta byla nyní ukotvena, aby zobrazovala stále nahoře i při scrolování směrem dolů.
V Ganttově diagramu přibylo plovoucí tlačítko Uložit
V systému CDESK se standardně používají plovoucí tlačítka, která jsou ukotvena na pravé straně záznamu. Od verze 3.2.1 se plovoucí tlačítko pro ukládání zobrazuje i v Ganttově diagramu.
V projektové dokumentaci se zobrazuje zóna pro nahrání přílohy i když není nahrána žádná projektová dokumentace
S posledním updatem bylo doplněno, aby se na záložce Projektová dokumentace zobrazovalo pole pro nahrání příloh, i když není nahrána žádná projektová dokumentace. V předchozích verzích CDESKu se zobrazila až poté, co příloha na Projektu / Projektové dokumentaci byla označena jako projektová dokumentace.
Na přijaté faktuře se automaticky předvyplní subdodávka, pokud navázaná projektová zakázka má navázanou právě jednu subdodávku
Nový update zjednodušuje také výběr subdodávky na přijaté faktuře. Má-li navázaná projektová zakázka pouze jednu subdodávku, tato subdodávka se na přijaté faktuře automaticky předvyplní.
Když je zákazník na projektové zakázce změněn automaticky, změna se zapíše do historie projektové zakázky
Když se na Projektu změní zákazník, automaticky je změněn i na navázané Projektové zakázce. Odteď se i tato změna zapisuje v záložce Historie na Projektové zakázce.
Nabídky
Úprava exportu nabídky, aby obsahoval pouze akceptované položky
V předchozích verzích se při exportu nabídky exportovaly i neakceptované položky. Od verze 3.2.1 se do exportu zahrnují pouze akceptované položky.
V detailu nabídky byly přeuspořádány sloupce k jednotlivým položkám. Nejprve se zobrazuje nabízené množství/cena a poté akceptované množství/cena
V souhrnu nabídky se nacházejí sloupce s informací o množství o ceně bez DPH a o ceně s DPH. Každý sloupec je rozdělen tak, aby zobrazoval nabízenou a akceptovanou hodnotu. Ve verzi 3.2.1 byla provedena úprava, aby se nejprve zobrazovala nabízená hodnota a poté akceptována.
Zpracování zpráv
Při zpracování zpráv se automaticky založí požadavek i ze zprávy, která neobsahuje text. Do popisu požadavku se automaticky dopíše: „ ~ empty message ~ “
Modul Zpracování zpráv umožňuje vytvářet požadavky z přijatých zpráv. Zároveň při vytváření požadavku je povinné zadat popis, jinak se požadavek neuloží. V praxi ale může nastat situace, kdy do systému CDESK přijde zpráva, která neobsahuje popis, ale pouze předmět. Aby bylo možné i z takových zpráv zakládat požadavky automatickým zpracováním, do popisu požadavku se vloží text „~empty message ~ “.
Konfigurační databáze
V detailu konfigurační položky se popis zobrazuje při jejím názvu na začátku obrazovky
Pokud je na konfigurační položce přidán popis, v jejím detailu se zobrazuje vedle názvu.
Dokumenty
V seznamu Přijatých faktur a účtenek byla zapracována možnost výběru sloupců
Sloupce, které se mají v seznamu zobrazovat se v systému CDESK standardně nastavují pomocí ikony ozubeného kolečka. Tento výběr sloupců byl nyní zapracován i do seznamu Přijatých faktur a účtenek
Ve sloupcích Název projektové zakázky a Kód projektové zakázky v seznamu Vystavených faktur, se zobrazují názvy / kódy všech projektových zakázek propojených s danou projektovou zakázkou
V seznamu vystavených faktur se zobrazují také sloupce Název projektové zakázky a Kód projektové zakázky. Nyní bylo dopracováno, aby se v těchto sloupcích zobrazovaly názvy/kódy všech projektových zakázek propojených s danou projektovou zakázkou.
V seznamu Vystavených faktur se zapamatuje naposledy nastavený filtr
Od verze 3.2.1 se v seznamu Vystavených faktur zapamatuje naposledy nastavený filtr. To znamená, že po odchodu z tohoto modulu se filtr neresetuje, ale bude nastaven i když se do modulu opětovně vrátíte.
Žádosti o volno
Bylo doplněno upozornění pro případ, že zastupování na žádosti nevykrývá celé trvání žádosti
Může nastat situace, kdy by zastupování nastavené na žádosti o volno mělo kratší trvání než samotná žádost. Bylo dopracováno, aby se v takových případech zobrazovala hláška o tom, že zastupování nevykrývá celé trvání žádosti o volno. Hláška se zobrazuje, pokud je zastupování na žádosti povinné a žádost je ve stavu V přípravě.
Úprava zobrazení žádosti o volno v kalendáři na tvar Celé uživatelské jméno a Typ volna
Byl upraven formát pro zobrazení žádosti o volno v kalendáři. Nyní se zobrazuje ve tvaru: Celé uživatelské jméno, typ volna
Vlastní tiskové sestavy
Do vlastních tiskových sestav lze zahrnout Uživatelem definovaná pole z Adresář -> Společnost
V detailu společnosti na záložce Ostatní informace lze pro danou společnost přidat Uživatelem definovaná pole. Pokud jsou tato pole globální, můžete je zahrnout i do vlastních tiskových sestav.
Uživatelem definovaná pole
Názvy checkboxů se úhledněji zobrazují hned vedle zaškrtávacího políčka
V předchozích verzích systému CDESK se zaškrtávací políčka zobrazovala pod názvy checkboxů. Aby zobrazení bylo úhlednější, toto zobrazení jsme upravili tak, že názvy se zobrazují hned vedle zaškrtávacích políček.
Schvalování
Při zadávání volného schvalování se předvyplní šablona, pokud je vytvořena pouze jedna šablona pro volné schvalování
Aby bylo možné vytvořit proces volného schvalování, je nutné mít založenou alespoň jednu šablonu pro takový typ schvalování. Pokud je na prostředí založena právě jedna šablona, při zadávání volného schvalování se automaticky předvyplní.