Zjednodušení přihlašování a vytváření účtů pro vaše zákazníky přes Microsoft Entra ID
Záleží nám na pohodlnějším a snadnějším přístupu do CDESK pro všechny uživatele. Rozšířili jsme zjednodušení přístupu do CDESK pro vaše zákazníky a koncové uživatele, kteří mají účet Office 365. Od verze 3.2.6 je možnost autentifikovat uživatele i zakládat nové CDESK zákaznické účty (Client access) samotným zákazníkům. Cílem je ulehčit od memorování hesel už i vaše zákazníky. Tímto zvýšíte komfort a ušetříte zároveň.
Tato funkcionalita je dostupná, pokud vaše společnost používá v CDESK vlastní doménu nebo vlastní server. Vaši zákazníci a partneři se mohou přihlašovat jediným kliknutím přes svůj Office 365 účet pomocí Microsoft Entra ID. Přihlašování od verze CDESK 3.2.6 podporuje externí uživatele z jiných Office 365 tenantů (multi-tenant). Více se dočtete v dokumentaci v článcích MS Entra ID – základní autentifikace a MS Entra ID – Multi-Tenant autentifikace.
Na to navazuje automatické vytváření zákaznických účtů a vaši zákazníci si mohou vytvořit zákaznické účty bez nutnosti zásahu administrátora. Systém jim nový účet umožní vytvořit na základě údajů z MS Entra ID. Doplňujeme, že v této verzi 3.2.6 je třeba ještě ručně dopsat jméno, příjmení, telefonní čísla, ale od verze 3.2.7 již přineseme zlepšení a údaje vyplní sám CDESK. Více se dočtete v dokumentaci v článku Samoobslužné vytváření zákaznických účtů.
Kromě toho jsme do dokumentace doplnili podrobný návod na nastavení Google autentifikace, která byla představena již v předchozí verzi. Více se dočtete v dokumentaci v článku Google Autentifikace.
Microsoft v nedávné minulosti přejmenoval Azure AD na Entra ID, a této změně jsme přizpůsobili i pojmenování v CDESK.

Nová role ve schvalování: Nadřízení zadavatele požadavku
S verzí 3.2.6 zavádíme novou roli ve schvalovacím procesu. Přestože nadřízený zadavatele požadavku mohl být schvalovatelem i v minulosti, uživatelé mají dnes možnost zahrnout tuto roli do kroků schvalování a lépe si tak přizpůsobit interní postupy.
Zadavatel požadavku je uživatel, který požadavek vytvořil. Ověřit zadavatele můžete v seznamu požadavků přidáním sloupce Vytvořil. Zároveň se údaje o zadavateli nacházejí v detailu každého požadavku, v levém dolním rohu.
Pozor: Ne vždy je tento údaj totožný s uživatelem v poli Kdo žádá.
Přiřazení této role probíhá v nastavení Schvalovacích pravidel. V navigačním menu přejděte do Schvalování > Pravidla schvalování. Vyberte nebo vytvořte schvalovací proces, a v záložce Kroky schvalování zvolte/přidejte konkrétní krok. Zde můžete vybrat schvalovatele podle role či pozice.
V CDESK se může stát, že řešitel nemá v systému přiděleného nadřízeného. V tom případě se schvalování přesune na náhradní řešitele. Podobná logika se uplatní i v případě, že žádný řešitel není v požadavku uveden.
Upozornění pro CDESK Easyclick: Požadavky zadané přes Easyclick (přes C-Monitor klienta) mají zatím jako zadavatele samostatný účet, ke kterému nelze zadat nadřízeného za každého zadavatele zvlášť. Pracujeme na úpravě, aby i Easyclick prezentoval přímo CDESK zákaznické konto a následně se dal určit nadřízený pro schvalování.



Vlastní číselné řady požadavků
S každou verzí přinášíme další možnosti úprav vašeho prostředí CDESK. Nově přinášíme možnost vytvoření samostatných číselných řad v požadavcích, pod kterými můžete evidovat vybrané typy požadavků. Taková řada se skládá z unikátního prefixu. Univerzální prefix požadavků v CDESK má tvar CDR.
Základem pro využívání této funkce je vytvoření typu požadavku. V části Globální nastavení > Požadavky > Typy, kategorie a oblasti služby umíte snadno vytvořit a nastavit typy požadavků. Po vytvoření typu požadavku je důležité potvrdit kroky stisknutím tlačítka Uložit.
Následně v části Globální nastavení > Požadavky > Základní nastavení vyhledejte sekci Samostatné číselné řady. Zde můžete vytvořit vlastní číselnou řadu (v pořadí druhou, jelikož výchozí řadu nelze smazat). Stačí uvést vlastní prefix, který níže přiřadíte vybraným typům požadavku. Po výběru opět stiskněte tlačítko Uložit.
Změna se projeví při vytváření nového požadavku. Pokud jde o typ požadavku, kterému jste přiřadili vlastní řadu, vytvořený požadavek bude v seznamu požadavků evidován jako první v této řadě. Pokud jste například zvolili prefix tvaru “ABC”, požadavek bude mít číslo “ABC-1”. Samostatné číselné řady se přetaví i do bočního panelu požadavku.
Upozornění: V případě, že máte v prostředí nastaveny vlastní kódy požadavků, vytváření samostatných číselných řad není umožněno. Upozorní vás na to i text v sekci Samostatné číselné řady.

Rozšířený management tagů pro Požadavky, Úkoly, Zakázky, Projekty
S verzí 3.2.6 jsme zlepšili vizuál organizace tagů, ke stávajícím modulům Požadavky a Projekty jsme přidali tagy do zakázek a úkolů. Je nové rozhraní pro jejich vytváření a správu. Namísto dosavadního jednoduchého zadávání tagů naleznete v Globálních nastaveních > Tagy, kategorie, jednotky přehlednou tabulku se seznamem používaných a vytvořených tagů. Tagy lze kdykoli odstranit.
Díky širokému barevnému spektru umíte každý tag přizpůsobit svým preferencím, určujete přitom barvu textu i pozadí. Po vytvoření tagů vidíte, jak se bude tag na jednotlivých objektech zobrazovat. Sloupec „Počet výskytů“ zobrazuje typ a počet objektů, které mají daný tag přiřazen. Pokud se tag vůbec nepoužívá, přibyde při počtu výskytů (0) vykřičník s textem “Tento tag se nepoužívá”.


Požadavky
Vizuál e-mailů z požadavků na základě odesílací adresy
CDESK umožňuje přizpůsobit vizuál e-mailových notifikací na základě odesílající e-mailové adresy. Odesílací e-mailové adrese můžete vybrat barevné schéma ze širokého spektra barev. Do nastavení můžete vložit také vlastní logo, které se zobrazí v záhlaví zprávy.
Výběr loga a barevného schématu nastavujete pro každou e-mailovou adresu zvlášť. Po otevření Globálních nastavení > Zpracování zpráv zvolte řádek s vybranou e-mailovou adresou, přejděte kurzorem do části Odesílání pošty vedle aktivní metody odesílání pošty. Po přejetí kurzorem se zobrazí ikona ozubeného kolečka. Jejím kliknutím otevřete okno s nastaveními.


Notifikace z požadavků pro zákaznický kontakt odpovědný za provoz
V návaznosti na funkcionalitu viditelnosti požadavků za daný provoz jsme v nastavení Hlavních skupin položek v CMDB umožnili u provozů nastavit vazbu na odpovědného za provoz. Po kliknutí na Provozy v seznamu hlavních skupin položek máte v tomto poli následující možnosti:
- Vypnuto – výchozí nastavení
- Nepovinné
- Povinné
Při zvolení jedné z posledních dvou možností se v detailu každého provozu v CMDB zobrazí možnost výběru uživatele odpovědného za provoz. Může jít o jakýkoli CDESK účet z daného prostředí.
Nastavení jednoduché viditelnosti a současně i možnost notifikace ve smyslu této novinky je možné i ze strany nastavení účtu. V nastavení účtu v záložce Provozy jsou všechny provozy podle dostupných společností ukázány a můžete je zakliknout. Záložka Provozy v nastavení účtu se ukáže, když v Globální nastavení -> Požadavky à Výběr provozu zvolíte hodnotu buď Nepovinné nebo Povinné.

V CDESK je možné nastavit notifikace tak, aby byl odpovědný za provoz vyrozuměn o každém požadavku, který obsahuje jeho provoz (jako přiložený CI). Nastavení notifikací probíhá v Globálních nastaveních > Notifikace, kde se do každé v části Požadavku může přidat role Odpovědný za provoz.

Možnost otevřít detail počítače z CM IT monitoringu přímo z Easyclick požadavku
Uživatel, který má oprávnění pro přístup k technické části požadavku, může se pomocí CM-ID v požadavku prokliknout přímo do propojeného zařízení. Po kliknutí na toto ID se uživatel přesune do CM > Zobrazení > Počítače, kde se dostane ke konkrétnímu zařízení s tímto ID.

Úprava chování seznamu požadavků po vypnutí uloženého filtru
Pokud při práci s požadavky máte zapnutý “uložený filtr” a následně jej vypnete, aktivuje se výchozí zobrazení seznamu požadavků. Pokud je v modulu Požadavky nastaven výchozí uložený filtr, aktivuje se právě tento. Dosud se po vypnutí uloženého filtru spustilo načítání všech požadavků, což zpomalovalo práci v CDESK.

Otevření pravidelného požadavku v novém okně pomocí kolečka myši
Malá, ale praktická úprava se dotkla i pravidelných požadavků, ve kterých detail nyní můžete otevřít v novém okně prohlížeče přes stisk středního kolečka myši. Stačí kliknout kolečkem myši na název požadavku. Tato funkce v předchozích verzích chyběla, což mohlo zpomalit a znepříjemnit práci s pravidelnými požadavky.

Propojení prostředí CDESK a JIRA
Synchronizace komentářů mezi CDESK a Jira
Zlepšujeme úroveň propojení se systémem Jira. S aktuální verzí CDESK mohou uživatelé uveřejňovat komentáře v propojených Jira úlohách prostřednictvím konektoru. V požadavku propojeném s minimálně jednou Jira úlohou se v záložce Diskuse nachází nové tlačítko “+ Jira komentář”.
Přidávání komentáře funguje stejně jako vytváření jiných diskusních příspěvků, místo cílových e-mailových adres se však volí propojené Jira úlohy v požadavku, do kterých bude komentář vložen. Zachovali jsme možnost připojit k příspěvku přílohy, ale pole Šablona a Podpis v těchto případech nejsou dostupné.
Po zveřejnění komentáře v roli v Jira se tento komentář objeví v diskusi pod propojeným požadavkem. Příspěvek je barevně odlišen od interních diskusí a diskusí se zákazníkem.
Nastavení notifikací pro příspěvky k Jira úlohám probíhá v Globálních nastaveních > Notifikace > Základní nastavení. V sekci CDESK oznámení > Požadavky vyhledejte Jira konektor, kde můžete oprávnění přiřadit více rolím.

Nové oprávnění k práci s Jira úkoly v CDESK
Pro zlepšení regulace přístupu k záložce Jira v požadavku jsme přidali nová oprávnění, která se přiřazují v záložce Oprávnění v detailu každého uživatele zvlášť. Vyšší množství oprávnění zajistí řád a kontrolu nad pracovními postupy. V části Požadavky > Přístup k záložkám > Jira, se nacházejí následující oprávnění:
- Přidávání – možnost vytvářet vazby a nové úkoly
- Editování – možnost editovat úlohu
- Mazání – možnost zrušení vazby na roli v Jira
V části Požadavky > Diskuse > Jira komentář přibydou
- Zobrazení – oprávnění přístupu k Jira komentářem
- Přidání – možnost přidávat komentáře do Jira přes CDESK
- Mazání – možnost mazání komentářů
Rozšíření propojení požadavků ze dvou CDESK prostředí (CDESK konektor)
Nová oprávnění pro přístup k záložce “Připojeno ext. Požadavky“
Propojení s dalším CDESK prostředím se projeví záložkou “Připojené externí požadavky” v detailu každého požadavku. Přístup k této záložce je omezen oprávněními, které lze uživatelům přiřadit v sekci Uživatelé a skupiny v navigačním (levém) menu.
Tímto způsobem mohou zákaznické účty vidět záložku i vytvořené požadavky z externího prostředí, i když nemají možnost takové požadavky vytvářet. Uživatelé, bez oprávnění nebudou záložku vidět.

Plnění
Filtrování a export interních plnění bez vazby na fakturační plnění
Interní plnění mají v systému CDESK modrou barvu, kterou se odlišují od fakturačních plnění. Interní plnění navázaná na fakturační jsou vyznačena tmavě modrou, zatímco samostatná (nepřipojená k fakturačním) interní plnění mají světlejší odstín. Pro usnadnění práce s druhým typem interních plnění jsme v nové verzi přidali možnost přímého filtrování. Do seznamu plnění byl přidán nový filtr – Vazba na fakturační plnění s možnostmi obsahuje/je a vyplněno/není vyplněno.
Kromě toho jsme do seznamu plnění doplnili sloupec Vazba na fakturační plnění, ve kterém se zobrazuje číslo nadřazeného fakturačního plnění. Tento sloupec lze zahrnout do exportu seznamu plnění.

Možnost hromadného odstranění konceptů v seznamu plnění
Do všech modulů, ve kterých lze vytvořit koncept (Požadavky, Plnění, Úkoly) jsme s verzí 3.2.6 přidali možnost hromadně odstranit koncepty v seznamu. Pro odstranění konceptů je třeba přejít napravo od tlačítka s ikonou filtru nad seznamem. Po zvolení možnosti Odstranit všechny koncepty musí uživatel volbu potvrdit v modálním okně. Následně se ze seznamu odstraní všechny koncepty, které jsou v seznamu uživatele viditelné. Výjimkou jsou koncepty plnění z pravidelných požadavků, na které se tato funkce nevztahuje. Rozpracované objekty, ke kterým uživatel nemá přístup, také zůstanou nezměněny.

Výběr právě akceptovaných skladových položek nabídky na plnění
V požadavku obsahující nabídku s akceptovanou položkou je možné vytvořit plnění, do kterého můžete v rámci výdejky tuto položku zahrnout. Při vytváření plnění zvolte tlačítko “+ Výdejka z akceptovaných položek nabídky” v sekci Skladové výdejky. Po zvolení akceptované položky se cena, množství a DPH vyplní dle vybrané akceptované položky.
Takto zvolená položka již nebude k dispozici pro další výdejky.


Sumární řádek dopravy z interních plnění v seznamu plnění
V sumárním řádku seznamu plnění můžete nyní vidět i údaje o dopravě z interních plnění. Pod černými údaji z fakturačních plnění naleznete vzdálenost v kilometrech a čas strávený přepravou, odděleným od údajů z fakturačních plnění. Pro lepší odlišení jsou i tyto souhrnné informace zvýrazněny modrou barvou, která je v CDESK vlastní interním plněním.
Tyto údaje se zobrazují pouze tehdy, pokud jsou v seznamu interní plnění s údaji o dopravě. Zároveň k nim mají přístup pouze uživatelé s oprávněním číst záznamy z interních plnění.

Pracovní příkazy
Přidáno vyhledávání pracovních příkazů podle nadřazeného požadavku
Pro snazší orientaci v CDESK jsme upravili logiku vyhledávání pracovních příkazů. Vyhledávání podle nadřazeného požadavku je rozšířeno i o znaky z čísla požadavku, nikoli pouze z názvu. Tímto způsobem jsme eliminovaly neshody v případě několika stejnojmenných požadavků. Pokud si zároveň nastavíte podmínku „Požadavek je“, ve třetím poli se po kliknutí ukáže seznam požadavků (ve formátu číslo + název).

Zakázky a fakturace
Zobrazená hodinová sazba v seznamu společností
Pokud má společnost alespoň jednu účetní položku typu „hodinová sazba“ v záložce Účetní položky, v seznamu společností se tato hodnota ukáže v novém dostupném sloupci Hodinová sazba. Díky tomu bude možné prohledávat společnosti na základě ceny jejich práce. Sloupec může být součástí exportu seznamu společností.

Šablony účetních položek v detailu zákazníka
V předchozí verzi CDESK jsme ke společnostem přidali novou záložku „Účetní položky“, která obsahuje ceník práce společnosti, jakož i jejich sazby za dopravu.
Nyní jsme v záložce provedli několik změn. Záložka byla přejmenována na “Šablony účet. položek“. Záznamy v této záložce se automaticky přiřadí do budoucích zakázek, ve kterých společnost figuruje. Upozorňuje na to i oznámení i v záložce.

Rozšíření nastavení dalších polí jako povinné
Přidali jsme možnosti nastavení povinnosti více polí. V nové sekci Povinnost polí, která přibyla v Globálních nastaveních modulu Zakázky, je možné určit, zda jejich vyplnění nastavíte jako povinné, nepovinné, případně zda se pole vůbec zobrazí. Povinnost můžete zvolit následujícím polím:
- Kód zakázky
- Kontakt na zákazníka
- Předpokládaný termín zahájení
- Termín zahájení
- Předpokládaný termín ukončení
- Termín ukončení
Výchozí hodnota těchto polí je v systému CDESK nastavena jako nepovinná. Důležité je změny po provedení uložit, jinak se do běžného používání nepromítnou.

Konfigurační databáze (CMDB)
Vazba na odpovědného za provoz v roli zákazníka včetně notifikací z požadavků s takovým provozem
Do „Provozů“ v Hlavních skupinách položek jsme přidali nastavení vazby na odpovědného za provoz. Díky němu lze k provozu přiřadit odpovědného zaměstnance, který má provoz na starosti. Takového zaměstnance lze notifikovat v případě, že se na něj navázaná položka přidá do požadavku. Vazba na odpovědného za provoz může být nastavena jako:
- Vypnuto – výchozí stav
- Nepovinná – po aktivaci bude na provozu možné zvolit odpovědného za provoz
- Povinné – po aktivaci musí být zvolen alespoň jeden uživatel z CDESK, který bude odpovědný za daný provoz.
Do této role může být zvolen jakýkoli uživatel z daného prostředí CDESK.
Kanban
Editace více polí v pravém panelu
Editovat pole objektů v Kanban mohl uživatel v postranním panelu již v předchozích verzích CDESK. Verze 3.2.6 však přináší možnost editovat pole Zakázky a vlastním textem vyplnit pole Kdo žádá a Pro koho žádá.
Editace polí v předchozí verzi byly pomalé, jelikož bylo nutné změnu v každém poli zvlášť potvrdit. Pro urychlení práce jsme přidali možnost hromadné editace polí. Změňte libovolný počet polí, a pro potvrzení stiskněte boční tlačítko uložit, případně potvrďte výběr pod jedním z upravených polí, čímž se všechny změny hromadně potvrdí.
Systém vás předtím upozorní, že se chystáte uložit více změn, a pokud jsou všechna povinná pole vyplněna, hromadná editace se uloží.

Rozložení karty: Typ požadavku určený podle globálních nastavení
Viditelnost atributů každého požadavku v kanban kartě podléhají v CDESK výchozí konfiguraci v Globálních nastaveních. Uživatel se s verzí 3.2.6 může rozhodnout editovat rozložení karet podle typů požadavku. Pro každý typ může nastavit jiné atributy, které se na kartě zobrazí. Pro změnu přejděte do Globálních nastavení > Kanban, kde v řádku aktuální tabule kliknete menu na pravé straně. Změny můžete provést v záložce Rozložení karty.

Adresář
Oprávnění k zakrytí a editaci záložek ve společnostech
Pro lepší kontrolu nad vaším prostředím jsme do modulu Adresář přidali možnost udělit či odebrat oprávnění k editaci/zakrytí záložek v detailu společnosti. Tato oprávnění se tradičně udělují v sekci Uživatelé a skupiny v navigačním menu.

Evidence majetku
Typové označení přidáno do rozšířeného vyhledávání
V Evidenci majetku nyní můžete vyhledávat objekty podle typového označení. Tato možnost je součástí rozšířeného vyhledávání a může být kdykoli vypnuta. Aby bylo možné v Evidenci majetku vyhledávat na základě typového označení, musí být tato možnost aktivována alespoň na jednom typu položek v konfigurační databázi. Pro aktivování přejděte do CMDB > Typy položek. Zvolte typ položky z hlavní skupiny a aktivujte přepínač s názvem Typová označení (viz obrázek).

Projekty
Nová role: Sledující
Do projektů a zakázek přibylo pole Sledující. Účet zvolený v tomto poli může projekt/zakázku sledovat bez možnosti úprav. Tato role může být také využita při rozšířeném vyhledávání v seznamu projektů a zakázek ve formátu “Sledující je/není, obsahuje/neobsahuje, je vyplněno/není vyplněno.”
Pole Sledující lze aktivovat pro projekt i pro projektovou zakázku. V Globálních nastaveních > Projekty je u tohoto pole výchozí možnost Vypnuto (k dispozici jsou možnosti Nepovinné a Povinné). Stejné pole se nachází v sekci Globální nastavení > Projekty > Projektové zakázky.
Přístup k poli Sledující v CDESK podléhá oprávnění, které může být uživatelům přiděleno v části Uživatelé a skupiny > Uživatelé. Po výběru uživatele a otevření záložky Oprávnění přejděte do Projekty > Přístup k polím. V pravé části máte možnost z(ne)přístupnit viditelnost či možnost editovat toto pole.

Centrální vyhledávání
Do centrálního vyhledávání přidán katalog požadavků
V centrálním vyhledávání lze s novou verzí vyhledávat dlaždice z katalogu požadavků. Součástí této funkce je i vyhledání shodných výsledků v propojených dlaždicích, tj. ve výsledcích se zobrazují všechny propojené dlaždice, které obsahují hledaný/shodný výraz.
Předmětem vyhledávání jsou také popisy každé dlaždice, které uživatel zadává při jejím vytváření. Obsah krátkého popisu se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání, dlouhý popis se zobrazí až po najetím kurzoru na nalezený výsledek.
Proces usnadňují klíčová slova, v případě šablon zadejte před hledaný výraz zkratku cdrt (cdesk request template), v případě dlaždic tile nebo dlazdice (bez diakritiky).

Nalezený objekt z výsledků centrálního vyhledávání lze otevřít v modálním okně
V předchozích verzích bylo možné objekt vyhledat a kliknutím se do něj přesunout. Nejnovější objekt lze otevřít v modálním okně. Objekt tak můžete zkontrolovat, editovat či odstranit, a po zavření modálního okna opět pokračovat v práci.
Okno otevřete kliknutím na symbol v pravé části nalezeného objektu.

Nový komponent pro management klíčových slov
V posledních verzích jsme se zaměřili také zefektivnění a zjednodušení centrálního vyhledávání v CDESK. Nejnovější verze obsahuje komponentu pro přidávání a odstranění klíčových slov. Cílem bylo ušetřit uživatele zbytečného memorování a učení se klíčových slov.
V poli vyhledávání se nachází tlačítko s ikonou filtrace. Toto tlačítko má název Pomůcka k vyhledávání a po jeho kliknutí se zobrazí okno s vypsanými klíčovými slovy, tj. zkratkami, díky kterými v CDESK vyhledáváte konkrétní objekty.
Po označení vybraných polí se konkrétní klíčová slova přesunou do pole vyhledávání a uživatel ve vyhledávání pokračovat zadáním názvu nebo čísla, přičemž CDESK bude automaticky prohledávat pouze vámi označené objekty. Postup můžete také obrátit. Nejprve zadat hledaný výraz do pole pro vyhledávání a teprve poté označit klíčová slova. V obou případech je výsledek stejný.

Do možnosti vyhledávání byly přidány diskuse z požadavků
Po zapnutí této funkce v Globálních nastaveních lze prohledávat pomocí centrálního vyhledávání i diskusní příspěvky. To, že se jedná o výraz v diskusi je vyznačeno ve vyhledávání nápisem i ikonou diskusi vlevo.
Vyhledávání je možné i v požadavcích s externími e-maily. Nastavení této funkce probíhá v Globálních nastaveních požadavků.

Zápůjčky
Intuitivnější zobrazování tlačítek ke zrušení a vrácení zápůjček
Abyste při zápůjčkách předešli zbytečným nedorozuměním, upravili jsme viditelnost tlačítek “Zrušit” a “Vrácení” tak, aby se zobrazovaly jen tehdy, je-li možné je využít. Zobrazování tlačítek je podmíněno více faktory částečná viditelnost či absence tlačítka znamená, že proces nelze provést.
Tlačítko Zrušit je dostupné, pokud termín výpůjčky ještě nezačal běžet, ale žádost o zápůjčku je zadána v systému. Rovněž je možné tlačítko použít v případě, že požadavek není ukončen, zda zápůjčka neprošla schvalovacím procesem.
Tlačítko Vrácení se objevuje v případě ukončených procesů. Skončený termín zápůjčky, ukončený požadavek či schválený proces tlačítko zpřístupní, po jeho stisknutí se zápůjčka ukončí.
Tlačítko Vrácení zároveň v nové verzi slouží jako připomínka. Pokud požadavek není ve stavu Ukončeno, případně neproběhl schvalovací proces, tlačítko se zobrazuje, avšak nelze jej stisknout. Po přejetí kurzorem na tlačítko se objeví informace o kroku, který brání ve stisknutí (“Čeká se na ukončení požadavku”,”Čeká se na schválení”).

Schvalování
Doplnění role schvalovatele: Nadřízení odpovědné osoby za oblast majetku
Pokud má v osoba odpovědná za oblast majetku &určeného nadřízeného, ten může být nastaven jako schvalovatel v rámci nové role: Nadřízené odpovědné osoby za oblast majetku.

Uživatelé a skupiny
Posílení bezpečnosti: Možnost vypnout aktivního uživatele
Velký důraz klademe také na vnitřní bezpečnost a zabezpečení dat. V minulosti nebylo možné uživatele deaktivovat, pokud na něj byly navázány objekty (úkoly, požadavky, zakázky). Administrátorům jsme proto umožnili vypínat i taková účty. Systém ho upozorní, že účet je řešitelem požadavků, případně je propojen s objekty v CDESK. Toto upozornění je však pouze notifikační a administrátorovi nebrání v deaktivaci účtu.
Deaktivovaný účet se ve stávajících objektech označí jako vypnutý. Nelze jej přidělit k objektům, ani do žádných polí, ve kterých se vybírá z uživatelských účtů. Vypnutý účet se v seznamu zobrazuje s škrtnutým jménem.
Ve vyhledávání však tento účet stále figuruje a lze podle něj vyhledávat. Možnost „obsahuje“ v rozšířeném vyhledávání obsahuje nápovědu o tom, že se prohledává i mezi vypnutými účty.
Při obnově účtu má administrátor možnost načíst audit uživatele, čímž lze opět zkontrolovat vazby mezi daným uživatelem a objekty v CDESK.

Obecné funkce
Jazyk zvolený při přihlašování se neuplatní, pokud není na prostředí povolen
V přihlašovacím okně má každý uživatel možnost zvolit jazyk. Po kliknutí na konkrétní jazyk se přihlašovací okno změní tak, aby vyhovovalo volbě. Pokud však vybraný jazyk není na prostředí povolen, CDESK automaticky vrátí jazyk na hlavní výchozí. Nastavit hlavní jazyk (a aktivovat ostatní) můžete v části Globální nastavení > Nastavení jazyků.