Příloha k fakturám s výpisem prací a dopravy
Update 3.1.6 přináší očekávaný grafický výpis plnění a dopravy k faktuře. Výpis může obsahovat záznamy o pracích a dopravě uskutečněných v rámci smlouvy, samostatně placených v hodinové sazbě, za jednotkový poplatek a ve smyslu dalších typů účetních položek. Obsah výpisu si nastavujete v účetní položce. Výpis prací lze stáhnout ve formátu pdf přímo z faktury.
V globálních nastaveních faktur (Globální nastavení → Dokumenty → Faktury) také přibylo nastavení umožňující vybrat, které informace se budou zobrazovat ve výpisu plnění na faktuře.
Na faktury bez vazby na zakázku lze přidat skladové výdejky
Při vytváření nové faktury bez vazby na zakázku je nyní možné přidat i skladovou výdejku.
Přidávání skladových výdejek na faktuře je řízeno novými nastaveními, která byla přidána v Globální nastavení → Dokumenty → Faktury.
Při hromadné úpravě požadavků lze měnit i doplňkové vlastnosti
Hromadná editace doplňkových vlastností byla zatím dostupná pouze v konfigurační databázi CMDB. S updatem 3.1.6 byla tato možnost přidána i pro seznam požadavků. Při hromadné úpravě se v prvním kroku nejprve vybírá, které doplňkové vlastnosti se mají upravovat. Tyto doplňkové vlastnosti lze následně upravit ve zvolených požadavcích.
V seznamu položek CMDB lze vyhledávat v doplňkových vlastnostech
Vylepšení spojená s doplňkovými vlastnostmi nebyla provedena pouze v požadavcích, ale také v konfigurační databázi CMDB. Vyhledávání ve sloupcích, které vznikly z doplňkových vlastností bylo dosud možné pouze prostřednictvím rozšířeného filtru. S posledním updatem přibyla funkce umožňující vyhledávání v doplňkových vlastnostech zadáním výrazu přímo do pole pro vyhledávání. Aby vyhledání položek s využitím pole pro vyhledávání nebylo zpomaleno v prostředí, které obsahuje velké množství položek, tak tuto funkci lze zapnout / vypnout v globálních nastavení konfigurační databáze CMDB.
Nový seznam účetních položek
Po otevření konkrétní zakázky lze zobrazit účetní položky navázané pouze na danou zakázku. Až dosud v CDESKu neexistovalo zobrazení centrální evidence, kde by byly souhrnně vypsány účetní položky ze všech zakázek. Takovou evidenci nabízí nově přidaný modul Účetní položky, který se v menu nachází pod modulem Zakázky.
Přístup k jednotlivým položkám je usnadněn díky možnostem filtrování a vyhledávání. Po kliknutí na konkrétní záznam, se zobrazí modální okno s detailem účetní položky.
Protokoly – nová položka v menu, ktorá slúži na evidenciu odovzdania a prebratia ukončenej zákazky
Modul Zakázky umožňuje evidenci zakázek, naplánování její realizace, rozdělení úkolů a množství dalších úkonů spojených s prací na zakázkách. S updatem 3.1.6 byly možnosti práce se zakázkami rozšířeny o další funkci. Pomocí nově přidaného modulu Protokoly lze evidovat předání a převzetí ukončené zakázky.
Modul Protokoly se v menu nachází pod modulem Dokumenty. Kromě evidence protokolů poskytuje i přehledný seznam již vystavených protokolů. Seznam poskytuje všechny standardní funkce seznamem v CDESKu, jako je filtrace a vyhledávání.
Modul Protokoly lze zapnout v globálních nastaveních Dokumentů.
V úkolech přibyla možnost definice druhé úrovně typu
Update 3.1.6 přinesl novou funkci i pro modul úlohy, kde je nyní možné ke každému typu úloh definovat i druhou úroveň typů. To umožní lepší a podrobnější třídění a vyhledávání jednotlivých úkolů, jelikož druhou úroveň typu lze vybrat jako podmínku v pokročilém filtru. Druhá úroveň je také zahrnuta do exportu úkolů.
Stejně jako typy úloh, i k nim příslušející druhé úrovně se definují v globálních nastaveních úloh. Také lze nastavit, zda výběr druhé úrovně typu úloh bude povinný, nepovinný nebo zcela vypnutý.
Úvodní přehled
Nastavení úvodního přehledu pro nové účty se aplikuje i v případě, že účet byl vytvořen klonováním
V globálních nastaveních Úvodního přehledu lze nastavit widgety pro operátory a řešitele a pro ostatní typy účtů. Tato nastavení se nyní aplikují i na účty vytvořené klonováním.
Adresář
Nastavení loga ve Společnosti pro faktury
Logo pro faktury se dosud nastavovalo v globálních nastaveních a bylo jednotné pro všechny faktury, i když byly vystaveny přes různé účetní jednotky. Logo pro faktury se již nastavuje přímo ve společnosti. Mezi účetní jednotkou a společností v adresáři je propojení a tím se dostane logo z nastavení společnosti na fakturu vystavenou přes účetní jednotku.
Požadavky
Pokud v požadavku nejsou dostupné žádné konfigurační položky, nezobrazí se tlačítko pro jejich výběr ani záložka Položky z CMDB
Ve starších verzích, pokud uživatel nemohl vybrat žádnou položku z konfigurační databáze, tak na požadavku se zobrazovalo hlášení oznamující, že nejsou dostupné žádné položky pro přiřazení. Stejné hlášení se zobrazovalo i na záložce Položky z CMDB. To bylo změněno a nyní se možnost výběru položek nezobrazuje, pokud uživatel k nim nemá přístup.
Možnost výběru konfigurační položky se nezobrazuje za předpokladu:
- Uživatel nemá oprávnění k vytváření konfiguračních položek.
- V globálních nastaveních není povolen výběr položek z hlavních skupin, pod kterými má zákazník registrované konfigurační položky.
- Požadavek je vytvářen přes šablonu, na které je zakázán výběr položek.
- Požadavek je vytvářen na společnost, která nemá žádné položky z hlavních skupin, které jsou povoleny v globálních nastaveních nebo na šabloně požadavky.
Pokud je splněn některý z těchto předpokladů, tak se nezobrazuje ani záložka Položky z CMDB.
Položku do konfigurační databáze (CMDB) lze vytvořit i z konceptu požadavku
Upravena byla i funkcionalita v případě, že uživatel má oprávnění k vytváření nových konfiguračních položek a vytváří požadavek na společnost, která nemá žádnou položku z povolených Hlavních skupin. V takovém případě se nezobrazí hláška o nemožnosti výběru položky, ale tlačítko pro přidání nové položky.
Nové oprávnění pro přístup k poli přílohy v požadavcích a v pracovních příkazech
V oprávněních pro požadavky a také pro pracovní příkazy bylo přidáno nové oprávnění určující přístup k poli pro přidávání příloh. Toto oprávnění je ve výchozím nastavení zapnuto pro všechny typy účtů. V případě jeho vypnutí se ve formuláři požadavku / pracovního příkazu nebude zobrazovat pole pro přidávání příloh a ani přidané přílohy. Nadále se ale budou zobrazovat přílohy přidané přes diskusi nebo Ext-mail.
Přidání oprávnění pro editaci pole řešitel
S posledním updatem byly také rozšířeny možnosti nastavení oprávnění pro pole Řešitel v požadavku. Doplněno bylo oprávnění k editaci tohoto pole.
Datumová pole v jednoduchém filtru lze nastavovat také výběrem data přes ikonu kalendáře
V předchozích verzích CDESKu se datová pole v jednoduchém filtru vyplňovala pouze manuálním vepsáním data. Odteď lze datum nastavit také kliknutím na ikonu kalendáře, čímž se zobrazí kalendář, ve kterém je možné vybrat datum. Taková komponenta se využívá všude v CDESKu, kde je potřeba nastavovat datum.
Kopírování pravidelných požadavků
V praxi může nastat situace, kdy je třeba vytvořit pravidelný požadavek, který má mít podobné parametry jako již vytvořený pravidelný požadavek. Aby byl tento proces co nejrychlejší, s posledním updatem byla přidána možnost kopírovat pravidelné požadavky. Z původního předpisu pravidelného požadavku se zkopíruje vše, včetně doplňkových vlastností a podmínek generování.
Filtrování seznamu požadavků podle názvu příloh
V pokročilém filtru v seznamu požadavků byla přidána nová možnost filtrace podle názvu příloh. Při filtraci podle příloh se používají následující komparátory:
- Obsahuje – při výběru této možnosti se zobrazí pole pro zadání textu. Následně se zobrazí požadavky s přílohami, jejichž název obsahuje zadanou frázi.
- Je vyplněno – zobrazí se všechny požadavky s přílohami.
- Není vyplněno – zobrazí se pouze požadavky bez přidané přílohy.
V ext-mailu lze vložit podpis stejným způsobem jako při diskusi
V předchozích verzích CDESKu se podpis uživatele aplikoval pouze pro příspěvky v diskusi. S posledním updatem byla funkcionalita podpisu dopracována i pro příspěvky odesílané přes záložku Ext-mail.
Doplnění všech řešitelů do nabízených adres v novém příspěvku ext-mailu
S posledním updatem byl také vyřešen nedostatek, kdy při odesílání zpráv přes Ext-mail nebyli dostupní všichni řešitelé.
Při rychlém ukončení požadavku se přihlášený uživatel nenastaví jako řešitel, pokud již má požadavek přiřazeného řešitele
Poslední update řeší i problém se změnou řešitele při rychlém ukončení požadavku. Pokud požadavek má nastaveného řešitele, při rychlém ukončení se tento řešitel nezmění na aktuálně přihlášeného uživatele. Tímto způsobem se řešitel nastaví pouze v případě, že ukončovaný požadavek neměl nastaveného řešitele.
Zakázky
Nové sloupce ze zakázek do seznamu požadavků a seznamu plnění – název a kód a zakázky
Do seznamu požadavků a plnění byly přidány sloupce s informacemi o zakázkách – Název zakázky a Kód zakázky. Tyto sloupce lze také zahrnout do XLS exportu a nacházejí se i v pokročilém filtru.
Volitelné pořadí účetních položek na zakázce
V seznamu účetních položek na zakázce přibyla možnost měnit jejich pořadí. Změna pořadí se provádí jednoduchým způsobem Drag&Drop. Na základě tohoto pořadí budou seřazeny účetní položky ve faktuře a ve výpisu plnění.
Další způsob zpřístupnění zakázky, jmenováním uživatelů na záložce Viditelnost
V zakázkách přibyla nová záložka Viditelnost, kde je možné vybírat skupiny a konkrétní uživatele ze skupin, kterým se dodatečně zpřístupní zakázka. Tímto způsobem lze zakázku zpřístupnit uživatelům bez oprávnění přístupu k cizím zakázkám. Nicméně uživatel bude mít danou zakázku přístupnou, jen za předpokladu, že má viditelnost uvedené společnosti.
Fakturace
Samostatné číselné řady faktur dle účetních jednotek
Na faktury lze vybrat pouze dodavatele (společnosti) s přiřazenou účetní jednotkou. Každý dodavatel má své účetnictví, proto byla zavedena změna, že číslování faktur bude probíhat samostatně pro každou účetní jednotku. To znamená, že číslování faktur u Dodavatele A bude probíhat nezávisle na čísle na faktuře Dodavatele B.
Účetní jednotky
CDESK již má Interní peněžní měnu, která je aktuálně implementována ve fakturách a objednávkách
Na účetní jednotce, v Globální nastavení → Účtování lze definovat interní peněžní měnu. Tento údaj slouží k přepočtu cizí peněžní měny dokladu na peněžní měnu používanou účetní jednotkou. Například vaše účetní jednotka účtuje v eurech a faktura bude vystavena v amerických dolarech, tak ve formuláři objednávky v seznamu objednávek bude zobrazena i částka v interní měně, tj. v eurech. V objednávkách se přepočet uskutečňuje podle data vystavení objednávky a ve fakturách podle data dodání.
Kurzovní lístek pro výpočet interní částky v dokladech
Výpočet interní peněžní měny je realizován nově implementovaným kurzovním lístkem. Ten se v CDESKu nachází v části Archiv → Kurzovní lístek a přístup k němu je řízen zvláštním oprávněním. Údaje do kurzovního lístku se automatizovaně načítají každý den z rozhraní ECB.
V kurzovním lístku se zobrazují kurzy pro každý den ve vybraném měsíci. Do rozhraní byla přidána pomocná kurzová kalkulačka.
Dokumenty
Přepracovaný seznam Objednávek s možností výběru sloupců a řazení
Update 3.1.6 přinesl několik vylepšení v seznamu objednávek. Zobrazení sloupců se od nynějška spravuje standardním způsobem prostřednictvím ikony ozubeného kolečka.
Také již lze vybrat přímo v seznamu jaký typ objednávky se bude přidávat. Tlačítko Přidat bylo nahrazeno dvojicí tlačítek Přijmout objednávku a Vystavit objednávku.
Plnění
Seznam plnění lze filtrovat podle typu společností
V pokročilém filtru v seznamu plnění přibyla možnost filtrace podle typu společností. Pokud je plnění navázáno na požadavek, zakázku, pracovní příkaz nebo úkol, při filtraci se zohledňuje společnost, která je vyplněna na těchto navázaných záznamech.
Zpracování zpráv
Při automatickém zpracování zprávy jako koncept byla přidána možnost výběru vlastníka konceptu
Při definici pravidla, které při zpracování přijaté zprávy automaticky vytvoří požadavek, lze nastavit, aby se vytvořil pouze koncept požadavku. S posledním updatem přibyla možnost definovat vlastníka tohoto konceptu. Následně při automatickém zpracování přijaté zprávy se vlastník konceptu zobrazí také v seznamu zpráv ke zpracování.
Pokud jsou ze dvou odlišných adres do CDESKu odeslány dvě totožné zprávy, CDESK je nevyhodnotí jako duplicitu, ale budou moci být zpracovány zvlášť
V předchozích verzích se vyskytovala chyba, kdy totožná zpráva odeslaná ze dvou odlišných adres byla při zpracování přiřazena prvnímu odesílateli. Ve verzi 3.1.6 CDESK již rozezná, že se jedná o dvě zprávy zaslané na dvě různé adresy. Proto budou při zpracování rozděleny pod tyto adresy. Totožné zprávy odesílané z odlišných adres nebudou vyhodnocovány jako duplicita a budou moci být zpracovány samostatně.
Vyhodnocení jako duplicita zůstává v případech, kdy jsou totožné zprávy odesílány ze stejné adresy. V takovém případě je zpracována pouze jedna zpráva.
Obecné funkce
Drag&Drop stažení příloh
Stáhnout přílohu bylo dosud možné pouze prostřednictvím tlačítka Stáhnout, které se nachází v kontextovém menu u dané přílohy. Update 3.1.6 přináší novou možnost stažení přílohy pomocí Drag&Drop. Čili přílohu lze stáhnout tím, že se z CDESKu, který je zobrazen ve webovém prohlížeči pomocí myši jednoduše přesune do složky v počítači.