Kategorie požadavků
Update 3.1.4 přinesl kategorie požadavků, které umožňují nový způsob omezování cizích požadavků. Zařazením požadavku do kategorie, ke které nemá řešitel přístup, dosáhnete tak, že uživatel neuvidí požadavky příslušející do dané kategorie. Toto omezování funguje pouze u uživatelů, kteří mají zatrženo oprávnění Přístup k cizím.
Kategorie požadavků si vytvoříte vlastní v globálních nastaveních. V nastavení účtu se následně zobrazí nová záložka Kategorie požadavků, kde zpřístupňujete požadavky podle kategorie.
CDESK neobsahuje předdefinované kategorie.
Řízení přístupu k požadavkům na základě organizační struktury
Kromě kategorií požadavků, poslední update přinesl možnost řízení přístupu na základě organizační struktury. Uživateli lze zpřístupnit požadavky příslušející jeho organizační jednotce a jednotkám, které se nacházejí pod danou jednotkou. Kromě vlastní organizační jednotky je možné uživateli přiřadit přístup i k požadavkům dalších organizačních jednotek. Pro nastavení přístupu na základě organizační struktury není nutné, aby uživatel měl zapnuté oprávnění pro přístup k cizím požadavkům.
Uspořádání organizační struktury se do CDESKu eviduje díky AD / LDAP konektoru, který jsme představili v samostatném manuálu. Po nakonfigurování konektoru se ve formuláři uživatele zobrazí záložka Organizační struktura, kde je znázorněna organizační struktura společnosti.
Ve formuláři požadavku se zpřístupní pole umožňující výběr organizační jednotky, pod kterou daný požadavek spadá. Organizační jednotka se předvyplní jednotkou, do které patří zadavatel.
Aby se vám s organizační strukturou dobře pracovalo, přidali jsme i další funkce. V seznamu požadavků je nový sloupec Organizační struktura, který lze zahrnout i do exportu. Na základě organizační struktury lze filtrovat záznamy v seznamu požadavků.
Sumarizace přístupů k požadavkům:
Jelikož v této verzi přibyly dva nové způsoby řízení přístupů k požadavkům, pro přehlednost vám uvádíme všechny způsoby řízení přístupů:
- Přístup k vlastním – uživatel vidí požadavky:
- které vytvořil
- je jejím řešitelem
- je odpovědnou osobou
- je pomocným řešitelem
- je uveden v poli Kdo žádá / Pro koho žádá
- je zastupující některé z rolí uvedených výše
- Přístup k cizím – viditelné všechny požadavky viditelných společností, pokud na ně není aplikováno jedno z následujících omezení:
- Přístup podle oblasti služby
- Přístup podle kategorie
- Přístup podle zakázky – automaticky jsou vidět cizí požadavky v zakázkách, ke kterým má uživatel přístup
- Přístup na základě organizační struktury – uživatel vidí cizí požadavky na základě zapnutého oprávnění Viditelnost požadavků podle organizačního útvaru a zařazení požadavku do tohoto útvaru.
Jméno účtu a volitelný řetězec jako jméno odesílatele
Update 3.1.4 přinesl vylepšení i do notifikací požadavků. V globálních nastaveních notifikací přibyla možnost konfigurace jména odesílatele při odesílání notifikací z diskuse se zákazníkem a z interní diskuse. Doposud se v těchto oznámeních zobrazoval pouze název přiřazený k adrese odesílatele. Nyní lze nastavit, aby se zobrazovalo uživatelské jméno a řetězec, který je volně konfigurovatelný.
Posílání vystavených faktur e-mailem přímo z CDESKu
Další novinkou je odesílání faktur e-mailem během jejich vystavování. V seznamu připravovaných faktur přibyl sloupec, kde lze označit, které faktury budou odeslány e-mailem. Takové odesílání je podporováno i při hromadném vystavování faktur na pozadí.
Odeslaná notifikace obsahuje částku vystavené faktury, platební údaje, data splatnosti, dodání a vystavení a také název odběratele i dodavatele. V příloze e-mailu se nachází vystavená faktura ve formátu pdf. Prostřednictvím e-mailové notifikace je také možné otevřít fakturu v CDESKu.
Vystavenou fakturu lze odeslat i mimo proces vytváření daňových dokladů. Ve formuláři vystavené faktury přibylo tlačítko Odeslat e-mailem. Po klepnutí na tlačítko se zobrazí modální okno se seznamem adres, na které bude faktura odeslána. Tyto předvyplněné adresy přísluší kontaktům, které jsou nastaveny jako kontakty pro odesílání faktur. Seznam adres, na které bude faktura odeslána, však můžete ručně rozšířit.
S těmito funkcemi bylo v nastavení notifikací přidáno nové pole Fakturace, kde lze konfigurovat role pro příjem faktur. Na výběr jsou tyto možnosti:
- Kontakt pro odesílání faktur
- Vystavovatel faktury
- Přihlášený uživatel
- Nadřízený vystavovatele faktury
Možnost zobrazit doplňkové vlastnosti v záložkách
Při používání CDESKu mohou nastat případy, kdy formulář obsahuje větší množství doplňkových vlastností. Aby záznam nebyl příliš dlouhý a aby bylo možné vlastnosti zatřídit podle významových celků, v posledním updatu jsme zavedli novou možnost třídění do záložek. Záložky lze nakonfigurovat pro každý formulář zvlášť a stejně tak zvlášť pro každou šablonu požadavků. Přímo ve formuláři se zobrazují jako tlačítka a po kliknutí na nich se zobrazí dané doplňkové vlastnosti.
Součet interních plnění v přehledu čerpání účetních položek
Ve formuláři požadavků pod polem Zakázka je možné zobrazit přehled čerpání účetních položek. S posledním updatem byla do tohoto přehledu započtena i interní plnění. Přehledy spojené s interními plněními se zobrazují v samostatném sloupci a jsou dostupné pouze uživatelům s oprávněním k přístupu k interním plněním.
Poznámka pro řešitele byla přejmenována na Interní diskusi
S posledním updatem byla v celém CDESKu poznámka pro řešitele přejmenována na Interní diskusi.
Nové barvy pro dlaždice katalogu požadavků
Malou změnou prošel také katalog požadavků. Ve výběru barev pro dlaždice katalogu požadavků byly přidány nové barvy.
Povinné pole Řešení při ukončení požadavku
Pro zobrazení pole Řešení byly v globálních nastaveních přidány možnosti Vypnuto, Nepovinné a Povinné. Při volbě možnosti Povinné se vyplnění kontroluje pouze v případech, kdy se požadavek dostane do stavu Ukončeno. To může nastat při manuálním přepnutí stavu, při rychlém ukončení požadavku, při ukončení přes plnění, nebo při automatickém ukončení po uzavření navázaných pracovních příkazů.
Filtrace seznamu požadavků podle zmeškaného termínu odezvy
V seznamu požadavků pro podmínku filtrace Termín odezvy byly přidány dvě nové možností: zmeškaný a v termínu. Výběrem možnosti zmeškaný se zobrazí pouze požadavky se zmeškaným termínem odezvy. Naopak, možnost v termínu zobrazí všechny požadavky, u kterých je zaznamenané datum menší nebo rovno nastavenému termínu odezvy.
Filtrace v seznamu předpisů pravidelných požadavků pro nejbližší / poslední datum generování
V pokročilém filtru v seznamu předpisů pravidelných požadavků přibyla nová podmínka Generování požadavků. Umožňuje filtraci podle nejbližšího a posledního data generování. Obsahuje možnosti umožňující manuální nastavení času / časového intervalu a možnosti pro snadné vymezení času, například dnes, včera, minulý měsíc.
Podmínka Všichni v jednoduchém filtru seznamu požadavků
V jednoduchém filtru v podmínce Řešitel byla přidána možnost Všichni, která umožňuje zobrazit záznamy všech řešitelů. Dosud taková konfigurace byla možná pouze prostřednictvím pokročilého filtru.
Také bylo změněno označování ostatních možností. Při volbě podmínky Všichni se zruší označení ostatních možností v podmínce řešitel. Možnost Všechny se již dříve nacházela v jednoduchém filtru v podmínce Stav. Takový způsob označování byl aplikován i v této podmínce.
Nápověda v globálních nastaveních požadavků
Aby bylo používání CDESKu intuitivnější a pohodlnější, v globálních nastaveních požadavcích jsme ke každému nastavení přidali ikony informující o významu daného nastavení. V případech, kdy nastavení slouží k zapnutí nějakého pole, přidali jsme i informaci o tom, že zobrazení pole je kromě globálních nastavení podmíněno i oprávněními. Takové nápovědy plánujeme v budoucnosti přidat do globálních nastavení i dalších modulů.
Kontrola správnosti zápisu e-mailových adres
Při odesílání příspěvků na záložkách Diskuse a Ext-mail na požadavku lze k před vyplněným adresám manuálně vepsat i další adresy. V takovém případě ale může nastat situace, že manuálně vložená adresa není zapsána ve správném tvaru a uživatel není o tom informován. Proto jsme přidali novou funkci kontroly správnosti zápisu manuálně vložené adresy. Pokud se nyní uživatel pokusí odeslat příspěvek se špatnou adresou, zobrazí se upozornění, že adresa není zapsána správně.
Přesun modulu Požadavky v menu
V předešlé verzi CDESKu byl přidán modul Dokumenty, čímž se ale požadavky posunuly níže. Vzhledem k důležitosti modulu Požadavky, jsme ho v této verzi v menu přesunuli nad Zákazy a Dokumenty.
Oprava chyby se ztrácením dodatečně přidaných příjemců při dalších příspěvcích
V předchozích verzích CDESKu se vyskytovala chyba, že pokud uživatel odpověděl na příspěvek, který obsahoval manuálně vložené příjemce, v odpovědi se tito příjemci nenacházeli. Proto odpověď dostali pouze automaticky přidaní příjemci. S posledním updatem jsme tuto chybu opravili.
Nová podmínka pro pokročilý filtr – Datum fakturace plnění
V seznamu plnění se již déle nachází sloupec Datum fakturace, který bylo možné zahrnout i do exportů. Od poslední verze bude možné podle tohoto sloupce také filtrovat záznamy. Datum fakturace bylo přidáno do jako podmínka do pokročilého filtru.
Posílení vazby mezi společností v adresáři a účetní jednotkou
S updatem 3.1.4 prošly změnami i nastavení k účtování. Účetní jednotku je nyní možné nastavit pouze pro jednu společnost. Společnost v adresáři může být definována jako samostatná účetní jednotka. Znamená to, že pokud k dané společnosti již existuje účetní jednotka, tak při vytváření nové účetní jednotky se daná společnost již zobrazovat nebude.
Údaje na účetní jednotce se synchronizují s údaji na společnostech, k nimž patří účetní jednotky. Synchronizují se následující údaje: IČO, DIČ, DIČ, Plátce DPH, Doba splatnosti faktur a Datum zdanitelného plnění. Díky tomu se předejde situaci, kdy by společnost měla nastavena jiné fakturační údaje než účetní jednotka.
V budoucnu budou účetní jednotky integrovány do nabídek, objednávek a pod fakturami bude rozšířena funkcionalita účetních jednotek, tak aby jednotlivé dokumenty měly logo společnosti vázané k dané účetní jednotce.
Nová záložka – Propojení s ERP
Je-li v CDESKu zapnut konektor Abra Flexi, na vystavené faktuře se zobrazí záložka Propojení s ERP. Na záložce se nachází odkaz na přesměrování do ekonomického softwaru Abra Flexi. Zároveň s touto změnou byla na vystavené faktuře zrušena záložka Informace.
Nové sloupce v části Bankovní účty na společnosti
S posledním updatem byla ve formuláři společnosti upravena část Bankovní účty. Byly přidány nové sloupce: Název účtu, IBAN / Tuzemský, Číslo účtu a Peněžní měna.
Údaj vyplněný ve sloupci Název účtu se zobrazí na faktuře. Ve sloupci IBAN / Tuzemský je možné vybrat, jaký účet zadáváte ve tvaru IBAN, nebo ve tvaru předčíslí účtu / základní číslo / kód banky. Sloupec Číslo účtu slouží přímo k zadání čísla účtu a ve sloupci Peněžní měna lze nastavit pro jaké peněžní měny na faktuře bude účet dostupný. Například při výběru možnosti Euro se daný bankovní účet nabídne pouze na fakturách, které budou vystaveny v eurech.
Manuální zpracování zprávy jako ext-mail na požadavku
Při ručním zpracování zprávy pro zpracování je nyní možné zprávu přidat jako ext-mail k požadavku. Tuto volbu lze zvolit přes kontextové menu v seznamu zpráv ke zpracování nebo přes tlačítko Akce po otevření konkrétní zprávy.
Ve formuláři konkrétního záznamu se již nezobrazuje nadpis Doplňkové vlastnosti
Aby formulář byl co nejvíce kompaktní, ze záznamů požadavků a pracovních příkazů jsme odstranili nadpis Doplňkové vlastnosti. Díky tomu jsou pole doplňkových vlastností více propojena se zbytkem formuláře. V nastaveních požadavků, pracovních příkazů a také v šablonách požadavků a pracovních příkazů tento nadpis zůstal zachován.
Odstranění tlačítka pro přidávání doplňkových vlastností přes formuláře
Z jednotlivých formulářů byla také odstraněna tlačítka pro přidávání doplňkových vlastností. Tato změna se netýká už jen požadavků a pracovních příkazů, ale formulářů všech modulů, kde se nacházejí doplňkové vlastnosti.
Pole doplňkových vlastností je tak možné přidávat již v globálních nastaveních daného modulu. V případě požadavků a pracovních příkazů je přidávání možné i prostřednictvím šablon a u konfigurační databáze přes CI Typy.
Nové oprávnění pro nastavení Nabídnout jako schvalovatele
V oprávněních v části Schvalování → Nabízet jako schvalovatele bylo přidáno nové oprávnění Schvalování žádostí o volno. Uživatel, který má toto oprávnění zapnuto a zároveň bude patřit do skupiny Approver, bude moci schvalovat žádosti o volno.
V JIRA konektoru lze k jednomu JIRA projektu přidat více CDESK zakázek
Při konfiguraci JIRA konektoru nebylo možné vybrat více zakázek pro jeden JIRA projekt. Tato funkcionalita byla dopracována ve verzi CDESKu 3.1.4. Více o JIRA konektoru se dočtete v samostatném manuálu.
Zmenšení pole pro nahrávání příloh
S updatem 3.1.4 bylo změněno i pole pro nahrávání příloh. Odteď bude menší a v modernějším designu.